festen i stan där ingen var som du och jag.

Vi var på fest i stan, där ingen var som du och jag. Jag bekräftade att vi hade mest kläder och minst smink, trots att jag tagit de där extra minutrarna för att få till en slät svart båge av kajal på ögonlocken vilket jag vanligtvis struntade i. Hårda blickar granskade våra steg. Vi gick runt och såg på allt med en viss distans, något som vi var runt och inte en del av. Människor så förstörda, så bubblande, så fyllda av känslor som inte kändes genuina. En kokande soppa av bekräftelsebehov.
-
Så många fördomar bekräftades den kvällen. Samtidigt som flera personer växte i mina ögon för att de inte var så som de förväntades, inte bara av oss utan även av sina medspelare.

Kommentarer
Postat av: isabelle

ja. så är det. bubblande bekräftelsebehov, den kortaste kjolen och det tjocka lagret foundation.

2012-05-17 @ 15:05:05
URL: http://isobelskareng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0