små noter om februari

Jag gillar inte när människor kör för fort och inte använder bilbälte. Som om de tror sig vara odödliga!
-
Jag är fortfarand jag och du är fortfarande du och vi är fortfarande vi, när vi väl ses. Men vi ses knappt alls. En hel höst ligger oss emellan.
-
Jag gillar inte när människor gömmer solljuset. Min pappa jobbar med markiser och persienner.
-
Känslan som finns kvar på läpparna efter att de mött någon annans.
-
Den stackars poeten som berättar om när han hittar ett ex av sin egen bok slängd i en soptunna utanför ett antikvariat. Boken är signerad. Med författarens egna handstil står det: "to mum and dad".
- Jonas Hassen Khemiri
-
Händer som kan göra så illa. Men också så gott.
-
Sitta i min systers bil och leka gangsters till Fronda.
-
Nu kommer mitt hjärta härma någon annans takt.
-
Hörde följande på radion;
Februari, en månad som inte verkar framkalla eufori men som ändå har sin plats i kalendern.
Tänkte genast, Februari drar ner mig i skiten.

Kommentarer
Postat av: isabelle

vad fint skrivet av dig. det är tankar och bilder från lite varstans. nej, att gömma sig från solen, det har jag gjort någon gång på stranden när det bränner, jag söker mig till skuggan som är sval. när jag får tid ska jag svara på ditt mejl, du skriver så himla bra! puss

2012-03-11 @ 17:25:15
URL: http://isobelskareng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0