barndom på olika håll.

Där satt vi. Med en skiva snurrandes i hennes bärbara vinylspelare. Med ett rum som nästan kändes som om det kunde varit mitt. Med minnen om en tid då jag inte var med. En flickas barndom tillsammans med pojken. Som jag nu fick en inblick av.
-
Glittriga halterneckslinnen, tajta plasthalsband, piratbyxor, sprayfärg, buffaloskor, magtröjor, tydliga slingor, hårgele, mittbenor, höga tofsar och boom boom boom i want you in my room.
-
vi minns det alla tre. Tydligt. Barndomen. De fula men som på något underligt vis är oss så kärt. För alla minns vi Markoolio, Spice Girls och Britney Spears. Tillsammans minns vi gnugg-tatueringar och champions-tröjor. Tillsammans men olika.
-
NOTIS; På fredag ska jag på 90-tals fest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0