sexualitet och rosa.

Vi diskuterade sexualitet och jag blev så upprörd och trött över hans åsikter. Tillslut kunde jag inte ta mer av det oigenomtänkta som var påväg ur honom och påpekade lite spydigt:
-Jag kan inte ens respektera dina åsikter, så kan vi inte bara prata om någonting annat?
Han såg frågande igenom mitt ansikte, det svek inte, inte ett uns av skratt fanns bakom uttalandet.
-jajaja, okej då!
-
Bara sådär, så började han prata om sommaren och jag blev så chockad över den lilla obetydliga reaktion min spydighet fått. Jag hade förväntat mig stickande ögon och ett spydigt motargument i upprört tonfall. Men reaktionen fanns inte där, och jag började under hans utläggning av sin sommar fundera över hur det kom sig att han inte blivit upprörd.
Var det för att han visste tillräckligt lite inom ämnet så att han blev obekväm i diskussionen och bara väntat på att byta samtalsämne, eller var det helt enkelt för att han någonstans visste att han tyckte fel.
-
Fick äntligen mvg i historia, lättnaden är påträngande och underbar!
Lånade även en intressant bok idag, sjukt välskriven och genomarbetad, med bra tankar och hundratals fotnoter.

Kommentarer
Postat av: rebecka

den allra farligaste färgen kanske, men om en pratar om ämnet blir helt plötsligt blått och grönt och gult och rött lika farliga. var alla färger du vill, tyck färgerna du tycker.

2012-06-07 @ 10:51:27
URL: http://mikroorganism.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0