undertoner, isiga backar och tragi-komik

Fick hem den efter över ett års letande. Nu är den nog det finaste i hela min skivsamling. Jag vill att mitt liv ska vara och bli som den här musiken. Lycklig med en sorgsen underton.
-
När jag går uppför isiga backar om nätterna och ser månen och gatljusen så tänker jag att det är himla vackert ändå, fast klychigt och fult och att jag älskar mitt hus även om det ligger i en förort där alla har perfekt klippta gräsmattor om somrarna, där alla åker på solsemester-all inclusive med familjen och där folk får en så bra uppväxt, utan inslag av droger, alkohol eller kriminalitet. Att folk skriker, gråter och bedrar bakom stängda dörrar är nåt som man låter bli att prata om i denna vackra idyll.  För om du gråter i kudden räknas det inte som gråt. Ingen behöver då heller säga förlåt.
-
Målar naglarna bruna och läser om 70-talet på ett vemodigt och tragi-komiskt vis. För Jonas Gardell vet hur man får roliga saker att bli allvarsamma och fula. Så självklara och onåbara.

Kommentarer
Postat av: Melwa

Åh, ett av världens finaste soundtrack! Jag älskar att ha filmmusik spelandes i bakgrunden medan man diskar eller bara går runt eller sminkar sig där hemma. Mitt absoluta favoritsoundtrack är dock det av Alberto Iglesias till filmen "Todo sobre mi madre". Det tog mig flera År att hitta den skivan dock, men åh vad lycklig jag blev när jag till slut lyckades! Så himla mystisk och vacker stråkmusik.

2012-01-14 @ 11:52:32
URL: http://melwabythegarden.blogg.se/
Postat av: isabelle

jag älskar också amelie musiken.jag älskar jean-pierre jeunets filmer överlag.



jag lever både i det svenska villa, volvo, vovve-området men så tätt in på det lite trasigare likaså. har växt upp med klasskamrater med inte särskilt bra uppväxter, även om jag alltid levt skyddad från det själv.



jag målade mina naglar lavendellila igår. de ser fina ut.

2012-01-19 @ 18:15:39
URL: http://isobelskareng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0