ren kärlek.

Aldrig får jag så ont i hela kroppen som när jag betraktar äkta kärlek. Det gör ont i kroppen eftersom det är så fantastiskt. Så fint så att hela hjärtat skälver. Ett par som hållt ihop sedan dess flickan steg av tåget och välkomnades till staden av just den pojken. Efter 65 år syns fortfarande det där extra i ansiktet som endast är synligt hos dem som verkligt älskar varandra. Så oskyldigt och vackert som bara två personer som håller i hop livet ut erhåller. Finns det en speciell flicka, en speciell pojke för alla? Jag vill inte dö ensam.
-
I dagens samhälle skiljer sig vartannat par som gifter sig och vad hände med att värdesätta ett äktenskap, ett förhållande, en relation, en människa. Jag vill inte dö ensam!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Du kommer inte dö ensam. Det skulle jag inte tillåta.

2012-01-26 @ 22:28:55
URL: http://skippintown.blogg.se/
Postat av: Frida

svar; Det glädjer mig något otroligt!

Åh herregud vad fantastiskt. Den där pojken, finns han fortfarande kvar?

Jag tänker att jag måste passa på att liksom... fånga in... dessa fina människor, medans de fortfarande är relativt nära mig dagligen. Så det tänker jag försöka göra!

Och du verkar vara helt otroligt fin!

Puss

2012-01-28 @ 13:39:06
URL: http://plans.blogg.se/
Postat av: isabelle

jag vill inte heller dö ensam!



vet du, jag tror att jag har en felaktig bild av verkligheten. eller rättare sagt, jag vet hur den ser ut rent statistiskt men jag ser det inte själv. vi nittiotalister växte upp under skilsmässoboomen och hälften av alla ens vänner hade (har?) skilda föräldrar. men jag har inte varit så nära det. jag har sett livslång kärlek på mycket närmare håll än vad jag sett skilsmässor.



jag har sett två skilsmässor på nära håll. den ena slutade ganska bra, fortsatte ganska bra. den andra var katastrof från början tills idag, och det är ännu inte slut. och när jag säger katastrof menar jag katastrof upphöjt till googolplex.



men jag vill inte heller dö ensam. jag vill vara med min första kärlek tills jag slutar andas.

2012-02-20 @ 20:23:01
URL: http://isobelskareng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0