om en pratstund

Idag när vi väntade på att alla skulle infinna sig gick vi in en sväng på pressbyrån för att värma frusna fingrar. Då kommer en av stadens alkisar fram och pratar med mig. Fanny vänder sig bort för det är obekvämt och obehagligt men jag försöker att för en gångs skull lyssna på honom. Fast backar lite när han ställer sig för nära min psykiska yta.
- Vet du, idag tänker människan så himla mycket. För 15 miljoner år sedan så tänkte människan inte, den överlevde, det ska du veta! Och om 15 miljoner år framåt igen, vad gör människan då? Kan du lista ut det? Eller bara om 100 eller 50 år.
- Nej, det är svårt.
- Fast vet du vad som är skillnaden på dig och mig? Du vill ta reda på det. Du ser framåt och är intresserad. Jag vill fly. Bara fly.
Han viftar kraftigt med armarna, spretar med fingrarna och lägger handen mot sitt bröst.
- Vet du anledningen till att jag vill fly? Det här!" Fortsätter han fast nu med en tystare röst samtidigt som han fiskar upp en flaska brännvin ur sin vänstra jeansficka.
- Jag som brukade spela hockey...

Kommentarer
Postat av: Isabelle

åh men gud. det finns människor. stackars man, hans livsöde fick du på en minut. det är sånt som händer. himla fint beskrivet av dig!

2012-01-09 @ 21:41:39
URL: http://isobelskareng.blogg.se/
Postat av: Isabelle

jag skrev en kommentar, och den försvann. typiskt.

jag skrev ungefär att det här var väldigt fint beskrivet av dig och att det finns människor som under en minut kan dela med sig av sin livshistoria. det där var djupt ju.



2012-01-09 @ 21:48:55
URL: http://isobelskareng.blogg.se/
Postat av: Isabelle

nu hände samma sak igen. jag kanske bara inbillar mig att kommentarerna inte kommer fram?



jag vill verkligen att 2012 ska bli bra för alla. då kanske även de jag inte tycker om blir bättre människor för att de får ett bra år. puss på dig!

2012-01-09 @ 21:50:15
URL: http://isobelskareng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0