lovdagar är bra dagar

Hej sneaky.
Detta lov har varit så himla fint. Fyllt till bredden av favoritmänniskor, favoritplatser och sjukligt bra musik.
Liseberg med sagoslott och fejkad julstämning. Missade bussar och en oplanerad vinkväll på ett berg där man ser ut över hela vår fulafula stad!
Nyår som är kvällen som jag längtar mig tillbaka till i mina dagdrömmar. Allt på 20-tals vis och anständiga klänningar. Dimman som aldrig blev mer än lätt och upplyftande.
For till Göteborg ett par gånger och senast med en himla fin pojke. Han visade mig till en ny musikaffär där han satt och plinkade på 4 år gamla gitarrer och jag hade pinsamt dålig gitarrkunskap. Vi åt på en liten lunchresturant som såg ut som den hängt sig kvar exakt likadan sedan 50-talet. Vi åt husmanskost och drack mjölk. Han hade sina låga docs. och en muminkortlek i fickan. Vi tog spårvagnen till stigbergstorget och han pratade om samisk kultur. Strosade omkring på bengans i många minuter och han berättade om olika dispyter mellan musiker och han kan så mycket om musik. Ger mig en skiva och säger. "HÄR! Den här måste du ha!"
"Love will tear us apart - Joy Division"
For till Stockholm och skrattade åt bratsen på stureplan. Kände oss rebelliska som rökte activate-ciggaretter utanför Louis Vouitton. Såg fina södermalmspojkar, åt god ciabatta, drack för mycket cola och skrattade åt pop-flicke syndromet. "Du har svart hår, snelugg och likadana skor som hans flickvän!" Skränade på home samtidigt som flickor i för korta klänningar och pojkar med en häst på skjortan dansade till fest hos mange.
Ikväll ska vi dansa omkring igen. Vi är så fasligt bra! Fina som snus är alla favoritmänniskor.
(Översentimental på en söndag, puss.)

Kommentarer
Postat av: Felicia

Världens bästa text om jullovet. Sparar den i min minnesmapp. Puss på dig.

2012-01-08 @ 22:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0