partners in crime

Det där omhändertagandet. Ditt fasta grepp om min hand när vi går igenom folkhavet in i den såsiga krogen som stinker fylla och cigginbrända jackor.  Vi kastar oss ner i en soffa och du tar fram din snusdosa, vi skrattar, delar på en öl och dansar med en pojke som jag tycker verkar ganska likgiltig. Men det gör ingenting, för du ser på mig, du skrattar, du slänger med håret och du glittrar. På en sunkig småstadskrog bländar du allihop. Du tar min hand och leder mig igenom kvällen, igenom djupa klunkar, skakiga ben och påträngande män.  Vi är partners in crime tills kvällen inte längre är vår. När vi skiljs drar jag handen genom ditt hår. Sedan går jag med fasta steg mot bussen som ska ta mig hem, och längre bort från dig. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0