saker som är fina som snus.

Jag mår bra av att ha vettiga diskussioner med vettiga människor.
Förövrigt så ska jag skjuta upp mitt cyniska jag för ett tag, för här är en lista på saker jag verkligen tycker om.
-
1. När äldre raffiga damer uppskattar min klädsel.
2. När det börjar skymma utanför bilfönstret och vi lyssnar på p3 dokumentär.
3. När två pensionärer delar sandwich i parken.
4. När ett par a-lagare sitter på en bänk utanför konsum och sjunger; "VÅR BÄSTA TID ÄR NU!!!" allt vad dom orkar.
5. När man får oväntade brev eller fina mail.
6. När man träffar en ny person och det känns som om man alltid kännt varann.
7. När man leker gangster till Fronda.
8. När vi drar skämten alldeles för långt och är de enda som skrattar.
9. När man hittar en fantastisk klänning i sammet och den sitter perfekt. (förutom att armhåls-hålen mosar mig..)
10. Gamla gubbar som går till biblioteket varje dag för att läsa tidningen.
11. Första barbentadagen.
12. Att tillsammans med en vän ligga på ryamattan och titta upp i taket.
13. Att röka mintcigaretter och låtsas att man är odödlig. (OBS, rökning dödar!!!)
14. Hur håret lockar sig av duggregn.
15. Att ta på sig raggsockar på frusna tår.
-
Vad tycker ni verkligen om?

Kommentarer
Postat av: Hubert

10 håller jag verkligen, verkligen med dig.



Jag älskar att städa på vardagskvällar, att dricka vatten på morgonen och titta ut genom fönstret, att lyssna på Jónsi medan jag går i dimma, att hitta en ny teveserie att gilla, att lära känna nya människor. Och... hm, att gå på stan med kängor i solsken och känna sig supertuff.

2012-04-25 @ 23:58:25
URL: http://decipher.blogg.se/
Postat av: Felicia

Jag tycker om såpbubblor.



mjuka lakan.



te som smakar blåbär.



när man börjar lyssna på ett nytt band och man tycker det är så bra att man vill skrika högt och dansa tills benen går av.



När tolvåriga, festfixade pojkar kliver på bussen med chips och cola i plastpåsen istället för alkohol.



Fjortonåriga flickor med poplugg, stjärnor under ögonen, randiga strumpbyxor och breda tandställningsleenden.



Ulf Malmros.



Att äta frukost med personer man tycker om.



När man vaknar av att solen lyser in i sitt rum en helgmorgon.

2012-04-29 @ 23:12:28
URL: http://skippintown.blogg.se/
Postat av: isabelle

att ha målade naglar, att dricka en kopp te när man verkligen fryser (men nu är det sommar och inte lika passande), plockade blommor i en vas på köksbordet, när någon jag inte känner ler stort mot mig på gatan, bussen, i affären, i korridoren, vart som helst.



att ha strumpbyxor, att cykla med musik i öronen, att vara på väg någonstans, doften av lavendel, perfekta äpplen, att dansa och sjunga högt och falskt, att lära känna någon och upptäcka att man tycker om samma saker, typ när jag i ettan såg en kille med en Coldplay t-shirt från samma konsert som jag varit på och han pratade med min vän och jag ställde mig upp och pekade och sa "COLDPLAY KONSERTEN I AUGUSTI!" och han sa "JA!" och sedan kallade vi varandra "coldplaytjejen" respektive "coldplaykillen" efteråt.



att ha fina kläder på mig, köpa fina kläder.

läppstift och rouge.

slott, jag älskar att besöka slott.

vacker poesi.



och visst skulle jag kunna fortsätta i en evighet

2012-05-17 @ 15:19:25
URL: http://isobelskareng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0