flickskit väljer förebild

Idag slog det mig. Det var i hans hem jag trivdes som bäst. Det var i hans hus jag gick i trasiga strumpor och storögt lät blicken klättra över alla underliga ting. Det var först i hans hus som jag slogs av det vackra. För det var just vad jag tyckte att allt var. Så oförklarligt vackert. Hundratals nycklar, gamla skyltar, strykjärn, kaffekvarnar och ett helt rum fyllt av enbart klockor.
-
Jag är inte besviken över hur jag som liten flicka valde hans hem. Valde honom. För hur vackert är det inte när en man blir tårögd av kärleken för sin lilla katt, säger att han är emot monarkin ("De gör ju bara strunt, men vem är jag att döma".) säger att människor tyckt att han samlat på skräp och tyckt att han är konstig samt avslutar med
-Men jag gillar ju det här.
och jag tänker tyst att det är hans liv och att jag också kommer ha ett hem som liknar hans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0