2011

Fem händelser som varit bra det här året?
1. När jag och Felicia sprang förbi vakterna och lyckades komma in för att se de sista 4 låtarna när Håkan spelade i Varberg. Köpenhamn väntade oss dagen efter och sommarjobbet var över. Har nog aldrig varit så himla lycklig.
2. När jag och Carolin for till Stocholm för ett par dagar i Mars.

3.  När jag fick en kram av Jade från Edward Sharpe and the Magnetic Zeros på way out west i somras.

4. När jag flög med min syster till London spontant och stressigt.

5. När Felicia kom hem ifrån USA efter 11 månader och 3 veckor. Har nog aldrig blivit så himla glad över att återse någon!


Fem händelser som varit sämst det här året?
1. När Linus punkterade sin andra lunga
2. När en barndomvän med bruna ögon och mjuk päls försvann

3. När mitt hjärta fick ett hack en sen vinternatt.
4.  Att jag missade Henrik Berggren som spelade på peace&love i somras.
5. Att en himla fin vän blivit illa tilltygad av kärleken.

Vad har du lärt dig i år?
Att inte ångra något senare som kändes rätt just då och att fortsätta dansa fastän hjärtat blöder! Gråt först, sen ska du dansa högst!


Blev året som du har tänkt dig?
Har ingen aning om vad jag hade tänkt mig, men året har varit fasligt bra i alla fall!

Vad har du mest lyssnat på för musik?
Broder Daniel
Håkan Hellström
The Tallest Man On Earth - You're going back
Edward Sharpe & the Magnetic Zeros - Home
Justin Bieber - Baby
The Smiths

Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)
Började året med ett stort Vänner beroende.
Amelie från Montmartre ,såg jag varje dag i minst 2 veckor. Var helt frälst - är fortfarande det.
Juno, som jag såg minst en gång i veckan i början av året.
Jag dödade min mamma - gick ju inte att låta bli franska pojkar med bruna lockar.
Avslutade året med en film på Röda Kvarn varje måndag. Så himla bra faktiskt!


Vilka människor har du hängt mest med år?
Carolin, Felicia, Andrea, Anton och David.


Vilka nya personer har du lärt känna i år?
Oj. Det är nog en hel massa faktiskt, Emilio, Hanna, Sara, Fanny och Magnus för att nämna ette fåtal.

Vad är det vackraste du fått i år?
En sak som var väldigt fin var när min bror skulle åka tillbaka till Falkenberg igen efter sommarlovet och hittade Juno-filmen som var hans men jag hade gömt i mitt rum i flera månader eftersom jag önskade att den var min. Han blev sur och menade att det var hans film och även om jag tycker jättemycket om den så gör ju han också det. Han skulle nu ta med den till skolan. Jag sa att jag behövde filmen till att se på när allt känns meningslöst. Han sa att när jag tagit den utan att fråga så förtjänar jag den inte.
Samma dag som han åkte hittade jag filmen på min säng med en lapp som sa; "Den är inte din, men du får ha den på lån om du nu behöver."


Fick också ett fasligt fint brev ifrån Felicia skickat från staterna. Där stod det bland annat vad som är konsekvenserna av att se fina brittiska pojkar. 

Vad är det bästa du har läst?
Populärmusik från vittula, måste läsas minst en gång per år.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Åkte buss med en guldfisk, dansade med pojkar tills klockan var 5, skrek slut rösten när The Ark spelade på Liseberg, fick vingliga ben av en flaska vin, besökte Brick Lane, flög själv, upplevde ångest, lärde mig spela ukulele etc.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, Lisa, en fin vän till hela min familj.

Bästa köpet?
Mina snickarbyxor.


Vad spenderade du mest pengar på?
Mat, förmodligen.

Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit sista bussen hem.

Favoritvideo i år?
http://www.youtube.com/watch?v=qcatWKFYhrs

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Gick ur ettan och såg Ringo Starr på Liseberg med mina fina flickor.


Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
bleka ben, knästrumpor, skärp i midjan och skjortor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0